U ljudskoj psihi, ekvivalent naleta serotonina jeste realizacija da smo viđeni kao fundamentalna karika, faktor opstanka jednog načela, dio promjene sa upotpunjenom sviješću da postoje ljudi koji dijele naše principe i spremni su da prilagode svoje ideale opšteg stanja sistemskog uređenja društva u kojem se borave, sve sa namjerom da daju svoj doprinos bez obzira na prepreke usađene u putu. Formirati grupu ljudi kompaktibilnih za takvu namjeru nije nimalo lak zadatak, ali je ispunjen sastavom novih članova Upravnog odbora ONAuBiHa.
Piše: Amina Omerbašić
Mnoge aktivističke priče stvaraju se u jedinstvu univerzalnih vrijednosti kako bi svaka pojedinačna persona i njen identitet bili zastupljeni i kako bi doprinijeli iskustvom kakvo nose koračajući prema zacrtanom cilju. Naša krajnja tačka je naširoko poznata, sve što želimo je prestati biti nevidljivi.
Strateški sastanak, održan 09.05.-11.05-2025. godine bio je prekretnica u kojoj je šest ljudi ispred sebe imalo koncept i dobilo dokaz kako su precizno izabrani da bi svjetlo reflektora iskoristili i preusmjerili na unikum (nešto jedinstveno) proizašao iz aktivističke pozitive i motivacije. Projekat „(Ne)vidljivi mladi“ bio je prioritet u nastojanju da se ta ideja obistini.
Ovaj strateški sastanak, ali i čitav projekat, je prilika da steknemo saznanja o onome što nas pokreće kao kolektiv, ali primarno, da uočimo koliko smo zapravo vrijedni. Tokom tri dana zajedničkog sastanka, otkrili smo važnost naših korijena, odakle je sve počelo, koliko smo podudarni sa temeljnim smjernicama našeg udruženja, te kakve su nam uloge zapravo date, kao i koja je njihova važnost. Razrađen je detaljan plan za buduće djelovanje organizacije, ali su i novi članovi dobili lekciju historijata i rada prethodnih generacija od Predsjednika Upravnog odbora, Aida Omeragića. Svoj doprinos je dao i bivši član Upravnog odbora, Mirza Mujdžić – Jojić, objasnivši značaj učešća i timskog rada.
Stvoren je ambijent sigurnosti, međusobnog razumijevanja i formalnog djelovanja, neophodnih za napredak u finaliziranju projekta zasnovanog na nepoznatim i davnim stavovima prethodne strukture udruženja, čije tumačenje novi Upravni odbor mora odraditi na sebi svojstven i unikatan način, te isplanirati reformirajuće koncepte za nastavak poboljšanja zastupljenosti mladih i njihovih prava.
Kako bismo kvalitetnim tempom nastavili u pravcu osnaživanja mladih ljudi u našoj državi, menadžment tima je dobio niz lekcija kojim se trebaju voditi kako bi taj segment bio ostvariv. Karakteristika dobro organizirane grupe ljudi je, pored discipline i umijeća iskazivanja strpljivosti tokom kolektivnog rada, upoznavanje kolega na višem nivou i stvaranje profesionalne crte u prijateljskom odnosu i strateški sastanak je bio prava prilika za to.
Rezimiranje dosadašnjih uspjeha i osvrt na dovršeno bio je ton kojim smo bili vođeni na početku sastanka. Retrospektivni pogledi omogućavaju pravilan pristup onome što tek slijedi, podrazumijevajući time sve one stavke koje čekaju svoj red da budu čekirane.
Fokus je stavljen na razradu preostalih aktivnosti u sklopu projekta „(Ne) vidljivi mladi“, te finaliziranju idućih koraka.
Kako se projekat približava kraju, kao finalan produkt jedne epohe ONAuBiHa, iza sebe ostavlja Priručnik za bolju komunikaciju generacije Z i milenijalaca, čijem stvaranju je naš tim posvetio potpuni prioritet. Imati čast da budemo spona sprečavanja daljnjeg razdora koji se svakodnevno kreira pri izvještavanju i predstavljanju mladih pri identifikovanju njihovih problema i potreba, sprečavanje širenja pogrešnih i neprovjerenih informacija te olakšavanje komunikacije u međugeneracijskim rasponima, faktor je koji čini završetak ovog projekta motivirajućim prema mladim ljudima da postanu vodeći glas u izgradnji svijesti o sopstvenoj važnosti u atmosferi sigurnog i zaštićenog medijskog prostora.
***
Realizovano kroz projekat ‘(Ne)vidjljivi mladi’ uz finansijsku podršku Evropske unije.