Written by 7:01 pm Aktivnosti, Izdvojene novosti, Projekti

Mladi nedovoljno vidljivi: ONAuBiH predstavio istraživanje o slici mladih u bh. medijima

U bh medijskom krajoliku, mladi su tihi protagonisti bez glasa. Rezultati istraživanja koje je Omladinska novinska asocijacija u Bosni i Hercegovini (ONAuBiH) nedavno sprovela, jasno ukazuju na nedostatak uređivačkih politika koje bi se bavile mladima. Mladi su time marginalizovani, a teme koje ih se tiču su često površno obrađene, ostavljajući dojam da su prisutne samo radi popunjavanja programa, bez dubljeg razumijevanja njihove stvarne važnosti i uticaja na društvo. Ovo su jedni od ključnih nalaza o kome se danas govorilo u prostorijama Tershouse u Sarajevu, gdje je održana prezentacija publikacije pod nazivom “Mladi u fokusu: Medijska izvještavanja o omladinskim politikama u BiH”.

“Ova prezentacija predstavlja korak naprijed u osvještavanju javnosti o važnosti adekvatnog medijskog izvještavanja o mladima i omladinskim politikama. Nadamo se da će naše preporuke doprinijeti poboljšanju situacije te da će mediji prepoznati svoju ulogu u informisanju i osnaživanju mladih”, izjavila je članica Upravnog odbora ONAuBiH, Hadžera Žutić.

Uz prisustvo novinara, mladih i partnera, istraživački tim, u kojem su bili: Dr. Jasminka Džumhur, Vanja Šunjić, Vanja Pejić, Anđela Borovčanin Knežević i Ammar Grabić, detaljno je analizirao nedostatke u medijskom prikazu mladih i omladinskih politika u Bosni i Hercegovini te ponudio konkretne preporuke za poboljšanje situacije. Na prezentaciji su istaknuti ključni nalazi publikacije, među kojima se ističe nedostatak adekvatne medijske pokrivenosti relevantnih tema koje se tiču mladih, kao i nedostatak angažmana medija u edukaciji i informisanju mladih o njihovim pravima i politikama koje ih se tiču.Istraživanje prvenstveno definiše trenutno stanje u medijskom izvještavanju o mladima, obuhvatajući identifikaciju i analizu relevantnih dokumenata, postupanje medija te analizu institucionalnih mehanizama. Korištene su kvalitativne i kvantitativne metode, uključujući pregled zakonodavstva, analizu sekundarne literature, upućivanje upitnika medijima i institucionalnim mehanizmima te rezultate monitoriranja medija, uključujući sva tri javna radio-televizijska emitera: Radio-televiziju Bosne i Hercegovine, Radio-televiziju Federacije BiH i Radio-televiziju Republike Srpske, printane medije: Glasa Srpske, Dnevnog avaza, Oslobođenja, Nezavisnih novina i Večernjeg lista, elektronske informativne medije kao što su Al Jazeera u BiH, N1 BiH, Klix, Glas Srpske, Nezavisne novine, Radio Sarajevo, Bljesak i Buka, te društvene mreže: Facebook i Instagram.

“Printani mediji i portali uglavnom ne obraćaju dovoljno pažnje mladima, dok televizija i radio rijetko imaju emisije koje se bave njihovim pitanjima. To znači da su teme važne mladima zapostavljene ili nedovoljno pokrivene u medijima koje svakodnevno koriste. Shodno tome, kao Asocijacija koja se bavi omladinskim medijima, u narednom periodu planiramo organizovati fokus grupe na kojima će mladi imati priliku da jasno adresiraju svoje probleme kada je u pitanju izvještavanje o njima, te ćemo uz pomoć njih zagovarati da se uredničke politike mijenjaju kada je u pitanju izvještavanje o ovoj populaciji.”- naglašava projektna menadžerica ONAuBiH, Anđela Borovčanin Knežević.

Publikacija je izrađena u sklopu projekta „Putokaz za mlade, karike za promjene“ koji provodi Omladinska novinska asocijacija u Bosni i Hercegovini uz podršku Instituta za razvoj mladih KULT.

(Visited 26 times, 1 visits today)
Close